Meldpunt & hulp

De VUB heeft verschillende diensten waar je terecht kan voor hulp en advies. 

Meldpunt

Bij het Meldpunt kan je ongewenst grensoverschrijdend gedrag melden: meldpunt [at] vub [dot] ac [dot] be.

Andere meldingen:

  • klacht of suggestie: feedback [at] vub [dot] ac [dot] be
  • technisch defect: infradesk [at] vub [dot] ac [dot] be
  • ziekte of afwezigheid: faculteitssecretariaat
  • nieuws en info: info [at] vub [dot] ac [dot] be

Voor conflicten in een onderwijs- of examencontext kan je terecht bij de ombudspersoon

Voor conflicten (diefstal, geweld, vandalisme, stalking...) met een medestudent biedt het tuchtreglement houvast.

Twijfel je over het juiste aanspreekpunt? Ontdekt het verschil in de verscheidene procedures.

Acute hulp & noodsituatie

De noodnummers zijn bedoeld voor ernstige incidenten op de campus. Contacteer in alle andere noodgevallen steeds (ook) de bewaking. Zij kunnen externe hulpdiensten van de noodcentrale 112 (ambulance, brandweer, politie ...) het best begeleiden op de campus.

hulpverlening

De VUB biedt verschillende vormen van hulpverlening aan:

Weet je niet exact waar je moet zijn, probeer dan onze alfabetische hulpzoeker of contacteer het Infopunt Studenten.

Advies

Bij de meeste VUB-diensten kan je terecht voor inhoudelijk advies:

Informatievragen op de eerste lijn richt je best naar het Infopunt Studenten. Zij garanderen een onmiddellijke service aan de balie of telefoon en antwoorden via e-mail binnen de 24 uur op werkdagen. Indien je vraag te specifiek is, zullen ze je gericht doorverwijzen.

Specifieke adviesdiensten voor: